Markkinoinnin neljä oikeaa

Alasta huolimatta, markkinoinnin kuin markkinoinnin osalta on hyvä välillä kertaa perusasioita, jos tuloksia ei enää synny odotetulla tahdilla. Missä tehtiin väärin ja missä ei? Ongelmien ydintä tuskin voi ratkaista pelkästään näillä neljällä opastuksella, mutta ne ovat silti ajattomia ja ennen kaikkea toimivia. 

1. Oikea viesti

Ymmärrä ensin yleisösi ja sen pohjalta luo heille suunnattu viesti. Älä tarjoa sellaista, joka omasta mielestäsi heille kelpaa, mutta he eivät sitä kelpuuta. Jos olisit ravintolan omistaja ja myisit halvoilla hinnoilla ruokaa, mutta yleisösi onkin tottunut laadukkaaseen palveluun, sekä kallimpaan ruokaan ja vähät välittävät hinnoista, niin todennäköisesti he eivät tartu syöttiin. 

2. Oikea yleisö

Yleisö täytyy tutkia kunnolla, jotta voi tunnistaa ne kohdat ja osat joita hyödyntää, kun markkinoidaan palveluja. Yksi yhteinen viesti ei riitä kokonaiselle massalle. Täytyy luoda yhdestä keinosta monia tarpeita muille. 

Esimerkiksi siivouspalveluja hyödyntävä aktiivinen työssä käyvä pariskunta tarvitsee kyseistä palvelua, koska heillä ei ole aikaa muuten siivota kotiansa kunnolla. Vanhempi henkilö tarvitsee kyseistä palvelua, koska hän ei enää kykene vointinsa takia siivoamaan kotiansa. 

3. Oikea aika

Ajoitus on kaiken A ja O. Kaikista oikeista opastuksista tämän kanssa on mahdollista saavuttaa eniten tuloksia. Täytyy ymmärtää aikajakso, jossa eletään ja sen pohjalta tehdä päätöksiä kampanjoiden ja julkistuksien suhteen. 

4. Oikea paikka

Kun ihmiset näkevät markkinoitavan tuotteen tai palvelun oikeassa paikassa ilman häiriötekijöitä, jotta he voivat vastata niihin tavalla, joka näkyy tuloksissa. Oppineet kehottavat seuraavaa: ennen kuin kirjoitat mainoksen, paikanna se. 

Lähde: keysplashcreative.com

Lisää uusi kommentti

Filtered HTML

  • Www-osoitteet ja email-osoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.
  • Sallitut HTML-tagit: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.

Plain text

  • HTML-merkit ovat kiellettyjä.
  • Www-osoitteet ja email-osoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.