Kolme maailman suosituinta blogia

Kolme maailman suosituinta blogia vetävät kuukaudessa puoleensa noin 165 miljoonaa tiedonjanoista käyttäjää. Niiden vaikutusvalta arkiseen ajatteluun ja puheenaiheisiin on suunnattoman iso ja suosion kasvu on ollut lumipallon vierimiseen vertailtavaa jatkuvaa suurenemista. 

Huffington Post, TMZ ja Business Insider ovat maailman suurimmat blogimahdit. Kukin eroaa toisestaan melko lailla, mutta jokaista heitä yhdistaa yksi tärkeä tekijä - he tuntevat yleisönsä läpikotaisin ja eivätkä poikkea linjastaan, vaan pitävät yleisönsä tyytyväisinä ja ruokkivat heidän tiedonhinkua kukin omilla tavaramerkeiksi muodostuneilla elkeillä. 

1.  The Huffington Post

Listan piikkipaikkaa yli 110 miljoonan kuukaisittaisen käyttäjän turvin pitävä The Huffington Post  perustaa kaiken tekemisensä sammumattomalle uutisvirralle. Se kerää eri artikkeleita ympäri verkkoa ja julkaisee niitä omilla sivuillaan. Suomessa samalla kaavalla toimii esimerkiksi ampparit.com. Kyseinen menetelmä auttaa muita bloggaajia ja sivustoja samaan sisältöänsä paremmin esille. Huffington Post julkaisee toki omiakin artikkeleita, mutta heidän yksi tärkeimmistä tehtävistään on myös löytää internetin kiinnostavimmat ja parhaimmat artikkelit heidän sivuilleen yli sadan miljoonan ihmisen nähtäväksi. Artikkelit kokevat tätä myöten järjetöntä klikkivirtausta ja välitöntä suosiota.

2. TMZ

Paikallinen Seiska, vaikka toki aivan eri ulottuvuudessa. Yhdysvaltojen suosituin julkisuuden henkilöihin keskittyvä blogi kerää kävijämääräkseen noin 30 miljoonaa joka kuukausi. Konsepti on varmasti useammalle tuttu. Kuvia, videoita, spekulaatioita, äänitteitä, skandaaleja, paljastuksia ja paljon muuta, josta lukija saa päivittäisiä kiksejään. Nykyinen yhteiskuntamme ansiosta TMZ:n kaltainen sivusto elää ja voi todella hyvin. Vetovoimaiset otsikot ovat suunniteltu viimeisen päälle, jotta ne varmasti herättäisivät jokaisen urkkijan mielenkiinnon. Aiheista ei ole pulaa, sillä julkisuuden henkilöt ovat nykyisin asetettu niin monen eri suurennuslasin alle, että heidän elämässä yksikään käännetty kivi ei jää pelkästään omaan tietoon. TMZ on siis löytänyt verenhimoisen julkkisnälkäisen yleisönsä ja sivusto ei peräänny yhdestäkään mahdollisesta julkisuuden henkilöön kohdistuvasta uutisesta. 

3. Business Insider

Oman yleisönsä löytäminen on tärkein sääntö kaikista ja sitä Business Insider noudattaa vakaumuksella. Kuukaisittaiset kävijämäärät pyörivät siinä 25 miljoonan kieppeillä ja kohdeyleisö koostuu nuorista menestyksen haluisista miehistä, sekä varakkaista liiketalouteen orientoituneista kävijöistä, jotka kuluttuvat Business Insiderin sisältöä työpäivän aikana työhönkin liittyviin tarkoituksiin. 

Insiderin sisällössä on vahvasti mukana taloudellisia näkökulmia, oli kyseessä urheiluun tai teknologiaan liittyvä artikkeli, mutta kevennystä löytyy myös vaatevinkkien tai mallikuvien muodossa.

 

Maailman kolme suosituinta blogia ovat onnistuneesti raivanneet itselleen oman alueen verkossa ja heidän yleisönsä on seurannut perässä ilman vastarintaa. Sisältö on loppupeleissä kaiken A ja O, mutta taustalla on myös rutkasti eri tekijöitä, kuten raha, suhteet, mutta myös vahva omistautuminen ja kova työ. 

 

Lähde: CMI.com

Lisää uusi kommentti

Filtered HTML

  • Www-osoitteet ja email-osoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.
  • Sallitut HTML-tagit: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.

Plain text

  • HTML-merkit ovat kiellettyjä.
  • Www-osoitteet ja email-osoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.